6/21/2009

Kinderbalowo. Brownie!

Brownie z polewą czekoladową i kolorowymi m&m'sami czekoladowymi.


Kiedy byłam mała uwielbiałam kinderbale. Nie mogłam się doczekać balu na świeżym powietrzu, konkursów i zabaw takich jak noszenie plastikowych kolorowych jajek na łyżce, nawijanie sznurka na patyk na czas. W takich konkursach zawsze wygrywało sie jakąś nagrodę. Nieważne czy był to plastikowy statek, pudełko kredek bambino czy inny drobiazg. Wygrany w konkursie na kinderbalu nabierał niezwykłej wartości i cieszył o wiele bardziej niż zwykła zabawka. Na kinderbal zakładałam ulubioną sukienkę i czułam się jak prawdziwa księżniczka, która będzie piła szampana dla dzieci :). Czasami tęsknię za tymi beztroskimi czasami, kiedy nie było takich problemów jak dziś i inne wartości były ważne.

Wypróbowałam kilka przepisów na brownie ( klasyczne czekoladowe amerykańskie ciasto), ale ten zdecydowanie przewyższa wszystkie z nich. To brownie jest bardzo intensywnie czekoladowe, słodkie i rozpływa się w ustach. Jest bardzo wilgotne i długo utrzymuje świeżość, co zawdzięcza śmietance. W żadnym innym przepisie na brownie nie spotkałam się z dodawaniem śmietanki, przez co ciasta były bardziej suche i mniej intensywne w smaku. Od kiedy zaczęłam je robić w wesołej wersji "urodzinowej", robię już tylko takie. Brownie z polewą czekoladową i kolorowymi m&m'sami czekoladowymi. Po kilku upieczonych brownie, moja siostra lekko zmodyfikowała przepis i teraz ciasto jest IDEALNE!




Składniki:
400g gorzkiej czekolady
200g masła roślinnego
180g drobnego białego cukru
250g mąki
3 jajka
1 opakowanie cukru z prawdziwą wanilią
300 ml śmietanki 30%
opcjonalnie skórka starta ze świeżej pomarańczy lub cytryny
+ kakao, masło, cukier na polewę czekoladową oraz duża i mała paczka m&m's czekoladowych

Przygotowanie:
Masło i czekoladę rozpuścić na kąpieli wodnej, na gładką masę. Odstawić do ostygnięcia. W tym czasie jajka i cukier zmiksować do białości. Dodać ostudzoną masę czekoladową i zmiksować. Do masy dodać mąkę, cukier waniliowy i śmietankę. Dokładnie zmiksować. Można dodać skórkę startą z pomarańczy lub cytryny by smak ciasta był bardziej wyrazisty. Wylać masę na bardzo płaską blachę (wym. ok. 42x32cm) wyłożoną papierem do pieczenia. Wstawić ciasto do piekarnika nagrzanego do 200°C (z termoobiegiem) i piec ok. 14 min. ( ciasto powinno być niewyrośnięte i mieć wysokość ok.2 cm.) Po ostudzeniu polać ciasto polewą czekoladową ( w rondelku na małym ogniu rozpuścić masło z cukrem i kakao na gładką, lśniącą masę), polać brownie lekko ciepłą polewą i od razu posypać m&m'sami.




Enjoy!

4 komentarze:

marajka pisze...

Jadłam brownie w polewie i z m&m'sami by Katarzyna, testowałam na włąsnych kubkach smakowych - polecam! dobroci słodkości!

Alexis pisze...

PYYYYYYYCHA!!!!!!
Czasem warto posłuchać siostry hehe :D

Anonimowy pisze...

Najpyszniejsze brownie jakie jadłam! Naprawdę polecam, robi się szybko, łatwo a smak...niebo w gębie!

Kasia pisze...

dziękuję serdecznie za miły komentarz :) cieszę się, że ciasto się udało i smakowało! pozdrawiam!