6/12/2011

Mango lassi.

Wspaniale orzeźwia, idealny na letnie upały! Napój rodem z Indii. Ostatnio bardzo modny, choć ja poznałam go i 'pokochałam' ;) zanim takim się stał. Polecam wszystkim, którzy uwielbiają mango, a tych którzy nie mieli okazji jeszcze spróbować, zachęcam! Należy jednak pamiętać by do koktajlu użyć bardzo dojrzałego, miękkiego i słodkiego mango ponieważ jeśli takie nie będzie, napój będzie niesmaczny. Tradycyjne lassi przyrządza się z jogurtu, wody soli i cytryny, ja jednak wolę owocową wersję. Mango lassi często serwowane jest ze szczyptą mielonego lub kilkoma ziarnami rozgniecionego kardamonu. Tym razem przygotowałam jednak bardzo letnią wersję - z truskawkami i miętą.

Polecam!



Składniki:
1 dojrzałe mango
450ml naturalnego jogurtu kremowego
1/4 szkl. syropu mango* ( używam sunquick)
kilka truskawek
listki mięty
ew. cukier puder do smaku
kostki lodu

Przygotowanie:

Mango obrać ze skórki, obkroić miąższ z pestki. Wrzucić miąższ mango do miksera, dodać jogurt, syrop mango i dokładnie zmiksować. Można dosłodzić cukrem pudrem w razie potrzeby. Przelać lassi do szklanek, dodać pokrojone w plasterki truskawki i udekorować miętą. W upalne dni podawać z kostkami lodu.

*zamiast syropu mango można użyć mango z puszki (1 puszkę)

Smacznego!

9 komentarzy:

Karmel-itka pisze...

och, co za rewelacyjne orzeźwienie!
mmm, pysznie!

Mry pisze...

Spróbuję!
*:
Ale z tym z puszki, obieranie mango to koszszszszmar, jak dla mnie.

Mar pisze...

Jak ja dawno nie jadłam mango...zdążyłam zatęsknić:) Pięknie się u Ciebie prezentuje, pychotka!

Paula pisze...

Kasiu, wyszło przeapetycznie!
przy okazji zapraszam do wzięcia udziału w konkursie: http://justmydelicious.blogspot.com/p/amica-integracje-kulinarne.html :)

Kasia pisze...

Karmelitko: przepysznie! :)

Mry: moim zdaniem warto się trochę pomęczyć z obieraniem świeżego mango (chociaż mi nie sprawia to większego kłopotu) bo wtedy smak jest o wiele lepszy... :)

Martyno: To znaczy że czas na mango! :)

Paula: dziękuję!

Anonimowy pisze...

A nie za słodki?- bo smaczny na pewno.................och słoneczne MANGOOO.....

Kasia pisze...

Wszystko zależy od osobistych preferencji ;) można dodać mniej syropu, zrezygnować z cukru pudru...do tego kwaskawe truskawki i powinno być OK! poza tym jak to mawia król Julian "mango może być podwójnie słodkie" http://www.youtube.com/watch?v=M-t6-rQtoFY

:))

asieja pisze...

te truskawki i mięta to cudny pomysł.

Magda Baran pisze...

Kasia, to rzeczywiście błogi napój... i w dodatku truskawki, cudnie u Ciebie wygląda :)