11/19/2012

Speculaaskruiden

Choć do Świąt jeszcze ( albo tylko?) miesiąc, świąteczny nastrój udziela się coraz bardziej. Można już kupić świąteczne ozdoby w sklepach, zawieszane są świąteczne iluminacje na ulicach. W kawiarniach kawy o świątecznych smakach. To już dobry czas aby zacząć myśleć na przykład o własnoręcznie przygotowanych prezentach. Takim prezentem, czy to mikołajkowym czy świątecznym, może być domowa przyprawa korzenna rodem z Holandii - speculaaskruiden, którą można wykorzystać do przygotowania popularnych w Holandii ciasteczek speculaas, drobnych ciasteczek korzennych, piernika, kawy korzennej, ciepłej grzanki z chałki, grzańca… itd. Bardzo aromatyczna, przygotowana z wielu korzennych, zimowych przypraw. Bardzo prosty w przygotowaniu, domowej roboty prezent świąteczny. W najbliższych dniach podam przepis na pyszne kruche ciasteczka z wykorzystaniem tej przyprawy.

* wzorowałam się na składzie przyprawy podanym tu


Składniki:
Przyprawa:

30g cynamonu
10g goździków
10g gałki muszkatołowej
7g imbiru
7g białego pieprzu
7g kardamonu ( w proszku lub nasiona)
7g nasion kolendry ( lub kolendry w proszku)
7g nasion anyżu

Przygotowanie:
Wszystkie składniki wymieszać, zmielić w młynku do kawy na proszek. Przełożyć do szklanego, szczelnie zamykanego pojemnika.


Smacznego!

7 komentarzy:

Anna Wlezień pisze...

Do świąt już coraz bliżej i coraz więcej osób szuka bożonarodzeniowych inspiracji na kulinarnych blogach...chciałam Cię więc prosić o poparcie apelu jaki umieściłam na swoim blogu...proszę w nim innych blogerów o umieszczanie informacji o niezwykłym projekcie jakim jest SZLACHETNA PACZKA obok ich bożonarodzeniowych przepisów...

Kasia pisze...

ok, umieściłam baner na blogu :)

Mariola Łyczak pisze...

muszę przygotowac sobie ta przyprawę korzenną,będzie idealna do ciasteczek i nie tylko:)świetny pomysł na przygotowania przedświąteczne.

Marta pisze...

Ale super! Co roku robię domową przyprawę do piernika i ma trochę inne proporcje, z moja miłość do spekulasów i wielka tęsknota za Holandią podpowiadają mi, żeby w tym roku zrobić też przyprawę według Twojego przepisu :)

Kasia pisze...

Mariolu: koniecznie :) a jej zastosowań, jak napisałam jest wiele!

Marto: ta pachnie przepięknie, polecam serdecznie :)

Dominika & Wika pisze...

Też mam takie, tylko bez kolendry. Nazywam to święta w słoiku ; )

gin pisze...

Bardzo aromatyczna :)