6/27/2012

Babeczki śmietankowe. Smak dzieciństwa.

Babeczki śmietankowe. Z rozpływającego się w ustach ciasta i delikatnego kremu śmietankowo waniliowego, są tak delikatne i wprost rozpływają się w ustach! Babeczki świetnie nadają się na piknik.

*przepis - Kuchnia Polska, Warszawa 1977



Składniki ( ok 20-25 babeczek):
ciasto:

400g mąki
100g miękkiego masła
100g masła roślinnego
100g cukru pudru
3 żółtka
łyżeczka ekstraktu z wanilii
krem:
250ml śmietanki 30%
250ml mleka
laska wanilii
2 jaja
2 żółtka
110g cukru
20g mąki ziemniaczanej


Przygotowanie:
Przesianą mąkę zagnieść z masłem, masłem roślinnym, cukrem pudrem, żółtkami i ekstraktem z wanilii ( ciasto będzie dość luźne). Zawinąć w folię, odłożyć do lodówki. Przygotować krem: Mleko i śmietankę zagotować z ziarenkami wyskrobanymi z wanilii ( można wrzucić laskę - odda więcej smaku). Jaja i żółtka utrzeć z cukrem i mąką ziemniaczaną na jasną, puszystą masę. Do masy jajecznej wlewać cienkim strumieniem zagotowane mleko ze śmietanką ( wyjąć wcześniej laskę wanilii), cały czas mieszając. Przelać masę ponownie do garnka. Na średnim gazie gotować krem aż zgęstnieje, cały czas energicznie mieszając ( najlepiej mikserem) i uważając by się nie przypalił. Wyjąć ciasto z lodówki, wylepić nim (2/3 porcji ciasta) porządnie nasmarowane masłem foremki do babeczek ( na spód dosyć grubo gdyż inaczej nie odejdą od foremki). Nakładać po łyżce kremu. Zostawić około 1/3 ciasta na wierzch - z ciasta formować niewielkie kulki, kłaść je między dwoma kawałkami folii spożywczej i lekko rozwałkowywać na cienki placuszek. Przykrywać "placuszkami" babeczki, dociskając na brzegach. W każdej babeczce przed pieczeniem można zrobić niewielkie nakłucie patyczkiem do szaszłyków. Piec w piekarniku nagrzanym do 190 st. C. około 30 min. ( aż się zrumienią). Wyjmować z foremek jeszcze ciepłe, po ostudzeniu posypać cukrem pudrem.




Smacznego!

11 komentarzy:

mojetworyprzetwory pisze...

Bajeczne, cudne, wspaniałe... jestem nimi oczarowana!

Kasia pisze...

bardzo mi miło :)

Aga pisze...

Wyglądają wspaniale, kiedyś gdzieś jadłam takie babeczki, pamiętam ich smak... Rewelacja:)

Dusia pisze...

małe, ślicznotki :)

Anonimowy pisze...

Mmmm... Wyobraziłam sobie ich smak :)

Smaczna Pyza pisze...

zapisuję sobie przepis bo chętnie też wrócę do tego smaku - masz rację, to smak z dzieciństwa :)

Karmel-itka pisze...

jakie cudne !

Samantha pisze...

Urocze babeczki :)

Unknown pisze...

Mmm, uwielbiałam takie babeczki jako dziecko :)

shinju pisze...

Uwielbiam takie babeczki :) To też jest mój smak dzieciństwa. Bardzo jestem ciekawa, którą cukiernię masz na myśli :)

cukrowa wróżka pisze...

jeden z moich pierwszych, samodzielnych wpieków. :D