6/26/2011

Ciasto drożdżowe z czereśniami.

Bardzo puszyste i mocno owocowe! Idealne na letni podwieczorek. Do ciasta można użyć czereśni ale też innych drobnych owoców - wiśni, truskawek, borówek, śliwek, moreli... Jednak muszę przyznać, że ciasta z czereśniami nigdy nie jadłam i to bardzo mi zasmakowało! Co prawda trzeba się trochę namęczyć z drylowaniem owoców, ale naprawdę warto, bo ciasto jest pyszne!

*przepis z Kwestii Smaku



Składniki:

650g wydrylowanych czereśni
4 łyżki cukru pudru + do posypania
500 g mąki (dodałam trochę więcej - ok. 550g - K.)
1 szklanka ciepłego mleka
40 g drożdży w temperaturze pokojowej
100 g stopionego masła
100 g cukru pudru
3 jajka, w temperaturze pokojowej
1 łyżka ekstraktu z wanilii
szczypta soli


Przygotowanie:

Wydrylowane czereśnie wymieszać z 4 łyżkami cukru pudru, odstawić na 10-15 min by puściły sok, następnie umieścić na sicie na kolejne 10 min i odsączyć nadmiar soku. Ciepłe mleko wymieszać z 2 łyżkami mąki, pokruszonymi drożdżami i 1 łyżeczką cukru pudru. Przykryć ściereczką i odstawić rozczyn na około 15 minut do wyrośnięcia. Jajka ubić na puszysto z cukrem pudrem, dodać do przesianej mąki, wlać wyrośnięty rozczyn, sól i ekstrakt waniliowy. Dokładnie wymieszać. Wyrabiać ciasto przez około 10 minut, następnie wgnieść roztopione, letnie masło, przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce (na około 1 - 1 i 1/2 godziny). Wyrośnięte ciasto przełożyć do blachy wyłożonej papierem do pieczenia. Na cieście rozłożyć odsączone czereśnie i odstawić do wyrośnięcia na około 1/2 godziny. Po tym czasie wstawić ciasto do piekarnika nagrzanego do 180 st. C i piec około 30-35 min, na niższym poziomie piekarnika. Ostudzić, posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

5 komentarzy:

Magda Baran pisze...

pięknie wygląda - wizytówka lata :) na pewno warto było drylować wiśnie ;)

DaisyDukes pisze...

ja z czereśniami chyba jeszcze nic nigdy nie piekłam... na razie zajadam się nimi solo ;) ciasto fantastyczne!

Kasia pisze...

Magdo: dziękuję :) oj warto warto!

DD: ja do czasu tego ciasta też nie pieklam zadnego z czereśniami! polecam, jest pyszne! :)

Paula pisze...

to jedno z piękniejszych ciast jakie widziałam :)

Kasia pisze...

Paula: dziękuję bardzo! :)