7/09/2009

Babeczki z owocami

Wilgotne, mocno owocowe babeczki z owocami lata.



Jagody, maliny, czereśnie, porzeczki.... teraz wszędzie pełno tych pysznych owoców lata, na które czeka się cały rok. Dlatego należy się nimi cieszyć póki są :) Mając w domu jagody, porzeczki, agrest i maliny postanowiłam zrobić babeczki. Ich wykonanie jest bardzo proste i nie wymaga wiele czasu. Przepis z Kwestii Smaku (został przeze mnie nieco zmodyfikowany).

Składniki: ( mi wyszły 22 babeczki)
125 g miękkiego masła
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii ( lub 2 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią)
2 jajka
1 i 1/4 szklanki mąki
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki mleka
po jednym większym owocu na babeczkę ( np. maliny, agrest, czereśnie)
ok. 300 g jagód/borówek/porzeczek
250 ml bardzo zimnej śmietany kremówki 30%
3 łyżki cukru pudru
100g małych bezików

Przygotowanie:
Masło utrzyj z cukrem i wanilią na białą puszystą masę. Dodaj jajka, cały czas miksując. Następnie dodaj mąkę, proszek do pieczenia i mleko. Dobrze zmiksuj. Dodaj 150 g jagód i delikatnie wymieszaj łyżką. Przełóż ciasto do papilotek do 2/3 wys. ( dodatkowo lepiej włożyć papilotki do specjalnej formy na muffiny by nie "rozlały się" na boki, tylko wyrosły w górę). Do każdej babeczki włóż po jednym większym owocu. Piecz w 160°C przez 20 min. Po tym czasie zwiększ temperaturę do 170°C i piecz babeczki jeszcze przez 10 min, aż wierzch babeczek będzie rumiany, a patyczek do sprawdzania będzie suchy. Po upieczeniu zostaw babeczki by dobrze ostygły. W tym czasie przygotuj "chmurkę". Ubij zimną śmietankę z cukrem pudrem na sztywną, puszystą pianę. Jeśli chcesz by "chmurka" była biała, dodaj 150g jagód i delikatnie wymieszaj je ze śmietanką za pomocą łyżki. Jeśli zaś chcesz mieć fioletową "chmurkę", wymieszaj jagody ze śmietanką używając miksera. Na koniec wrzuć do masy pokruszone beziki i delikatnie wymieszaj. Nakładaj "chmurkę" tuż przed podaniem babeczek. (Jeśli nie podajesz odrazu wszystkich muffinek, schowaj krem do lodówki).

Smacznego!

4 komentarze:

Q pisze...

PŁASKIE TE BABECZKI. JA BYM CHCIALA WYPUKŁE BABECZKI Z MALINOWYMI SUTKAMI I SEKSI. UPIECZ MI TAKIE APETYCZNIE I SEKSI.

Kasia pisze...

Babeczki płaskie bo za dużo owoców dałam. :) Upiękę Q!

asieja pisze...

cudne babeczki!
prześliczne zdjęcia.
aż chce się wyciągnąc ręke i chwycic jedną :-)

zapisałam sobie przepis,
zachwyciłaś mnie tymi kolorami

Kasia pisze...

Te babeczki to chyba najlepsze jakie kiedykolwiek zrobiłam. Są tak mocno owocowe i ten sos jagodowo bezikowy... aż za nimi zatęskniłam :)