7/16/2013

Koktajl kokosowo jagodowy

Mój absolutny hit na lato. Aksamitny koktajl z mlekiem kokosowym, leśnymi jagodami i słodkimi truskawkami. Delikatność kokosa i charakter jagód to połączenie idealne. Pomysł zrobienia takiego koktajlu wpadł mi do głowy, kiedy po powrocie z Barcelony chciałam odtworzyć smak pysznych koktajli, które piłam na słynnym targu La Boqueria. W sercu Barcelony, na gwarnym targu można kupić przeróżne koktajle z owoców, po 1,5 euro, a pod koniec dnia w promocji po 1 euro :) Ostatniego dnia pobytu w Barcelonie nakupiłam chyba z 8 takich koktajli. Moje ulubione były zdecydowanie kokosowo jeżynowe lub kokosowo truskawkowe. Kokos nadaje napojowi niesamowitego smaku. Z braku jeżyn postanowiłam przygotować koktajl jagodowy, równie pyszny jak ten pity w Barcelonie. Dla zaostrzenia smaku dodałam kefir, ale jeśli ktoś chce przygotować koktajl bez mleczny, można z powodzeniem dać zamiast kefiru więcej mleka kokosowego lub mleko roślinne np sojowe. Polecam gorąco!



Składniki ( ok 5-6 porcji):
400 ml mleka kokosowego ( schłodzonego)
400 ml kefiru ( zimnego)
400 g jagód leśnych
400 g truskawek ( oszypułkowanych)
4 łyżki cukru ( można pominąć lub zastąpić miodem)

Przygotowanie:
Wszystkie składniki umieścić w mikserze lub ręcznym blenderem zmiksować na gładko. Można udekorować świeżymi jagodami, truskawkami i listkami mięty. Podawać od razu.


moje ulubione koktajle z kokosem na samym przodzie :)

Smacznego!

koktajl dodaję do akcji:
 

3 komentarze:

Emma pisze...

piękny :)

An pisze...

Kasiu, zrobiłam ten koktajl (tylko truskawki zastąpiłam malinami). Koktajl wygląda pięknie i pewnie smakowałby doskonale, gdyby nie mleko kokosowego, którego smak jest dla mnie zbyt mdły. Kefir trochę go zabija, ale następnym razem pozostanę przy tradycyjnej wersji - na samych jogurtach.:) To już moje kolejne podejście do mleka kokosowego i zawsze dochodzę do tego samego, smutnego wniosku - ten smak (posmak?) jest jednak nie dla mnie!

Waniliowa Chmurka pisze...

pychotki!
Pozdrawiam i dziękuję za udział w Jagodowo Nam 5!