10/29/2011

Sernik marmurkowy.

Black&white. Cheese&chocolate. Fantazyjny sernik marmurkowy, z czekoladowym spodem typu brownie, delikatną, kremową masą serową i czekoladowymi maźnięciami na wierzchu. Sernik nigdy nie wyjdzie identyczny :) wzory zawsze pozostawiają pole do popisu! Prosty, ale wykwintny i reprezentacyjny. Zarówno na zwykły niedzielny deser jak i na uroczystość. Łatwy w przygotowaniu.

*przepis z magazynu Kuchnia



Składniki:
na masę serową:

400g sera na serniki
100g cukru
2 jaja
łyżeczka ekstraktu z wanilii
na ciasto:
200g gorzkiej czekolady
200g masła
3 jaja
200g cukru
125g mąki
opcjonalnie skórka z pomarańczy/cytryny lub kilka kropli esencji pomarańczowej/cytrynowej

Przygotowanie:
Czekoladę z masłem roztopić w kąpieli wodnej, odstawić do ostudzenia. W oddzielnej misce ubić 3 jaja z 200g cukru, dodać sos czekoladowy, ew. aromat/skórkę cytrusową, zmiksować. Wsypać przesianą mąkę, ponownie zmiksować. W innej misce ubić wszystkie składniki na masę serową (ser, cukier, jaja). Do formy (20x30cm) wyłożonej papierem do pieczenia wlać 3/4 ciasta czekoladowego, na to delikatnie wylać masę serową, z pozostałej masy czekoladowej zrobić na wierzchu fantazyjne wzory ( dobrze nada się do tego patyczek do szaszłyków). Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st. C., piec około 35-40 min. Przed podaniem porządnie ostudzić. Kroić w kwadraty, podawać.



Smacznego!

18 komentarzy:

Mry pisze...

No, prawie dla mnieeee... (;
Co zrobić, żeby był też dla mnie?

Kasia pisze...

hm, moze zamienić mąkę pszenną na kukurydzianą? ale nie wiem co by z tego wyszło...

Anonimowy pisze...

pyszny...mozna uzyc maki orkiszowej na spod:)

Mar pisze...

Albo na ryżową..? Na szczęście dla mnie jest w 100%. Pychota!

Unknown pisze...

Piękny sernik. Kocham serniki i chyba się dziś skuszę na zrobienie tego, bo wczoraj zakupiłam ser z myślą o upieczeniu sernika jakiegoś. Może zamiast mojego, zrbię właśnie ten:-) Fajnie, że podałaś przepis:-) Buźka:-)

flusso pisze...

Jest przepiękny!

Chocoholiczka pisze...

wygląda pięknie! i tak apetycznie...

yonska pisze...

wygląda ślicznie, choć to niezdrowe jeść takie cuda przed śniadaniem zjadłabym teraz cały! Zazdroszczę, ja nie umiem piec! nic a nic ...
Pozdrowienia

burczymiwbrzuchu pisze...

Wygląda przepięknie:)!

zauberi pisze...

wspaniale i kusząco wygląda

Kasia pisze...

Schokolade, Mar - też o nich myślałam, ale czy orkisz jest ok dla bezglutenowców? chyba pozostają kukurydziana i ryżowa :)

Gosia: dziękuję, czekam na relacje!

flusso: dziękuję!

Chocoholiczka: takie słowa od czokoholiczki, o serniku z czekoladą muszą coś znaczyć... :D

yonska: na pewno umiesz, tylko o tym nie wiesz! :))

burzczymiwbrzuchu: dzięki! ;)

zauberi: cieszę się!

Anonimowy pisze...

kompletny odjazd - czeko-serek i te wzorki. A slinka cieknie :))

asieja pisze...

nie tylko fantazyjny.. też piękny:-)

Arvén pisze...

Gdzież ja byłam że jeszcze nie trafiłam na Twój blog? Wspaniałości tu serwujesz, i jak pięknie podane...
A sernikiem...hmmm, chętnie bym się zaopiekowała ;)

Mry pisze...

Orkisz jest odmianą pszenicy i jest 100% glutenowy. Może kukurydziana..? Ale czy to będzie smakować? A może zmielone migdały?

Kasia pisze...

Anonimowy: wzorki to chyba moja ulubiona część robienia sernika :))

Asieja: dzięki! :)

Arven: w takim razie cieszę się że wreszcie udało Ci się do mnie trafić i że Ci się podoba! :)

Mry: możesz spróbować :) chyba ostatecznie postawiłabym na migdały... zawsze możesz spróbować zrobić z połowy porcji

waldi pisze...

mam słabosc do czekolady no i do sernika- a co na takie połączenie?
pomysł z wrzosem do tych wzorków przedni

edyta pisze...

ciasto jest bez proszku?