8/14/2012

Lody owsiane. Pyszne!

Lubię eksperymentować w kuchni z różnymi nowymi, nietypowymi smakami. Tak było na przykład w przypadku tarty z kaszanką jak i lodów owsianych. Na początku wakacji wreszcie kupiłam małą maszynkę do lodów. Nie jest to maszynka z najwyższej półki, ale do robienia lodów w domowym zaciszu raz na jakiś czas zupełnie wystarcza. Ostatnio znów często jadam owsiankę na śniadania i tak podczas jednego ze śniadań olśniło mnie: czemu by nie spróbować lodów owsianych? Mina mojej mamy na ten pomysł na pewno nie wyrażała zachwytu, ale kiedy już spróbowała lodów, bardzo jej zasmakowały. W ciągu ostatnich dni pogoda nam się niestety trochę popsuła i może lepsze było by coś na rozgrzanie, ale mam nadzieje że jak się zrobi znowu cieplej, skusicie się na lody owsiane bo są naprawdę dobre i na pewno inne niż te sklepowe. Mają mleczno śmietankowy smak, z lekkim lecz nie dominującym posmakiem owsianki i ciekawą konsystencję z malutkimi kawałkami płatków owsianych.

*przepis własny


Składniki:
250g zimnej, gęstej owsianki ( na mleku)
1 puszka niesłodzonego mleka skondensowanego (zimnego) - u mnie 411g
5 łyżek cukru pudru

Przygotowanie:
Wszystkie składniki umieścić w blenderze, porządnie zmiksować. Maszynkę do lodów włączyć, wlać masę, postępować zgodnie ze wskazówkami dołączonymi do maszyny ( u mnie ok. 30-40 min. kręcenia). Następnie przełożyć masę do pojemnika, włożyć do zamrażarki na ok. 1-1,5h. Podawać posypane niewielką ilością płatków owsianych.
Opcja bez maszyny: Zmiksować wszystkie składniki w blenderze, przelać masę do pojemnika, wstawić do zamrażarki i mieszać porządnie ( najlepiej robić to mikserem na małych obrotach) co 30 min. do czasu aż lody będą zmrożone.


Smacznego!

*pomysł na przygotowanie ok. 250g zimnej owsianki bez gotowania: 5-6 łyżek płatków owsianych wsypać do słoika, zalać zimnym mlekiem tak by było go ok. 1 cm nad płatkami. Zakręcić słoik, potrząsnąć i wstawić do lodówki na kilka godzin ( ok. 6-7 h), a najlepiej na całą noc.

10 komentarzy:

DIETETUJE pisze...

Takich lodów to jeszcze nigdy nie jadłam, a owsiankę uwielbiam. :)
Masz świetne łyżeczki, bardzo mi się podobają :)

kuchcikOla pisze...

świetny pomysł! takich lodów jeszcze nie jadłam, ale muszą pysznie smakować :)

whiness pisze...

Powiem tyle - ŁAŁ! Koniecznie muszę je zrobić. Nigdy nie wpadłabym na podobny pomysł :)

Amber pisze...

Dla mnie rewelacja!
Takie eksperymenty bardzo lubię.

Kasia pisze...

Weroniko: to i moje pierwsze doświadczenie z lodami owsianymi :) dzięki!

kuchcikOla: oj pysznie!

whiness: koniecznie zrób i podziel się wrażeniami!

Amber: tak jak napisałam - i ja bardzo lubię eksperymenty! choć nie zawsze się udają... ;) ale wiadomo, jak nie spróbujesz to się nie dowiesz :D

waldi pisze...

poprosze o takie lody

Arvén pisze...

Pomysł genialny, i jakie wykonanie :-)

Magdalens. pisze...

Ciekawee. Uwielbiam zwykłą owsiankę;)

Russkaya pisze...

Jadłam już lody z kuskus ale z owsianką to nigdy... :) a szkoda, bo prezentują się bajecznie!

Kasia pisze...

z kuskus brzmią chyba jeszcze bardziej intrygująco :)