2/06/2011

Zupa migdałowa.

Większości osób zupa migdałowa kojarzy się ze słodkim, mlecznym kremem. Ta wersja nie ma z nim nic wspólnego. Ma bardzo ciekawy smak, jest sycąca, słoneczna i bardzo szybko się ją przygotowuje :)
Bardzo polecam!

Przepis pochodzi z miesięcznika Sól i Pieprz 10/2004.



Składniki (4 porcje):
2 łyżki oleju
ok. 32 blanszowane migdały
2-3 ząbki czosnku
1 czerwona papryka
2 kromki pszennego chleba (może być tostowy)
5-6 gałązek pietruszki
1 łyżeczka mielonego szafranu
750 ml bulionu warzywnego
2 ziarna pieprzu
1 dojrzałe awokado
sok z cytryny
sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:
W garnku (powinien być nieco wyższy) rozgrzać olej, wsypać migdały i usmażyć na złocistobrązowy kolor. Przełożyć migdały z garnka do miski, olej zachować. Czosnek obrać, pokroić w kosteczkę. Paprykę oczyścić i pokroić w drobną kostkę ( odłożyć 1-2 łyżki do dekoracji). Chleb również pokroić w kostkę. Pietruszkę posiekać, odłożyć 2 gałązki do dekoracji. Na olej po smażeniu migdałów wrzucić czosnek, paprykę, chleb, pietruszkę, szafran i 2 ziarna pieprzu. Dusić ok. 10 minut. Dodać migdały i zmiksować. Porcjami, cały czas mieszając, wlewać bulion. Można ponownie zmiksować na gładki krem. Ewentualnie doprawić solą i pieprzem. Przed podaniem, obrać awokado, pokroić w kostkę i skropić sokiem z cytryny - zupę podawać udekorowaną awokado, papryką i natką pietruszki. *Można również posypać na wierzchu płatkami migdałowymi.



Smacznego!

11 komentarzy:

Alexis pisze...

moja ulubiona!!! :)

waldi pisze...

zupa jest znakomita, dziwne że jest tak mało znana............

peggykombinera pisze...

zupy migdałowej nigdy nie jadłam. zazwyczaj migdałowe płatki używam do przybrania potraw, rzadziej do zup (jako zagęszczacz). Ostatnio dodałam migdałowe płatki do zupy szpinakowo-cukiniowej. Wyszło genialnie.

Czy ja już Ci pisałam, że masz wspaniałe zdjęcie profilowe? takie mega stylowe :)

Kasia pisze...

Karolu, polecam wypróbowac tę zupę :) ma bardzo ciekawy smak! Ja płatków używam jeszcze do zupy brokułowo-szpinakowej. Nie pisalas, ale bardzo dziekuje - w imieniu fotografa!

Anonimowy pisze...

Kasiu a kiedy zrobisz jakieś miecho dla prawdziwych twardzieli? :D

Kasia pisze...

być może niebawem się pojawi...;>

asieja pisze...

z chęcią odliczyłabym 32 migdały do takiej zupy..

Kasia pisze...

zachęcam Cię do tego Asiejko! :)

arek pisze...

B ciekawa zupka ale powaznie - sycaca? Chyba nie takich obzartuchow jwk ja niestety... :)

Kasia pisze...

Arku, dla mnie jest sycąca, ale nie wiem jakby to było w Twoim przypadku...;)pzdr

Emma pisze...

mmmm yummy! :) spisuję przepis!
pozdrawiam!