9/06/2009

Wytrawne muffiny.

To pierwsze muffiny na słono, jakie powstały w mojej kuchni. Byłam bardzo ciekawa efektu. Okazały się bardzo smaczne :) Moim zdaniem są lepsze na ciepło, a damska część mojej rodziny orzekła, że będą dobre z barszczem czerwonym.

Składniki (na 15 muffinek):
200g razowej mąki orkiszowej (może być zwykła pszenna)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
200g jogurtu naturalnego (dość gęstego, np. zott)
150ml oliwy z oliwek
100 ml śmietanki
50g startego parmezanu
garść posiekanych liści bazylii
5-6 drobno pokrojonych suszonych pomidorów z oliwy
6 drobno pokrojonych czarnych oliwek
łyżeczka soli
łyżeczka ziół prowansalskich
łyżeczka świeżo mielonego pieprzu
15 zielonych, nadziewanych oliwek

Przygotowanie:
Mąkę przesiej do miski. Dodaj resztę składników: proszek do pieczenia, parmezan, przyprawy, jajka, jogurt, oliwę, śmietankę, pomidory, czarne oliwki, bazylię. Wymieszaj dobrze łyżką, aby składniki dobrze się połączyły (nie miksuj). Ponakładaj masę do formy na muffiny wyłożonej papilotkami ( mniej więcej do 3/4 wysokości). W każdą muffinkę włóż po jednej zielonej oliwce. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 180°C na ok. 20-25 min.



Smacznego!

6 komentarzy:

Ruda Wiewióra pisze...

wiesz co, przypominają mi małe klopsy:) super są

Kasia pisze...

jak tak teraz na nie patrzę to faktycznie trochę tak wyglądają (:

asieja pisze...

cudnie wygląda ta oliwka w przekroju
właśnie z ich dodatkiem wyobrażałam sobie wytrawne muffiny
koniecznie takie upiekę

Anonimowy pisze...

a jak męska część? :P

Kasia pisze...

męska część nie komentowała co by pasowało tylko jadła :)

Agnieszka pisze...

Kasiu, wiesz, że ja jeszcze nigdy nie piekłam wytrawnych mufinek. Strasznie mi się podoba ta oliwka w przekroju i chyba się skuszę na ten przepis. Zwłaszcza, że podoba mi się bardzo pomysł na nie jako dodatek do barszczu. Pozdrawiam serdecznie.